RIBE, Dania

Ribe to średniowieczne duńskie miasteczko w południowej Jutlandii, położone na terenach podmokłych, nad małą rzeczka Ribeå, która to dawno temu nadała miasteczku portowo-rzeczny charakter. Główna ulica biegnie po tamie, która niegdyś podzieliła strumień rzeki na trzy wąskie gałęzie z mocnym prądem wodnym. Na odnogach ustawione były i są po dziś dzień koła młyńskie służące do poruszania młynów zbożowych, obecnie funkcjonujące jedynie jako atrakcja turystyczna i miejsce przesiadywania ptactwa wodnego. W mieście zachowało się wiele pięknych, zabytkowych budynków, szczególnie urokliwe są te zbudowane z tzw. muru pruskiego. Stare miasto otoczone jest fosą, malownicze, wąskie, brukowane uliczki  i mini przystań jachtowa tworzą niepowtarzalny klimat tego miejsca. Ribe jest jednym z najstarszych i najpiękniejszych miast w Danii.

Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy poranną porą, dotarliśmy do miasteczka w środku tygodnia, kilka minut po 9:00 i okazało się, że wszystko jest jeszcze zamknięte… 😦  Katedra od 10:00. muzeum i kawiarnie od  11:00, a niektóre restauracje czynne tylko w sezonie, którego rozpoczęcia nikt nie potrafił określić.
Czekając na otwarcie muzeum i wieży katedralnej, z której rozciąga się piękny widok na okolicę, powłóczyliśmy się po uliczkach, zaglądając przez okna licznych bajecznych domków. Pobiegaliśmy po parku, posiedzieliśmy na ławeczce w porcie, załapaliśmy się na cotygodniowy targ staroci i rękodzieła,  w końcu zjedliśmy lody, wypiliśmy kawę i wygłaskaliśmy kilka psów, które traktowane są tu jak prawie pełnoprawni obywatele miasta 🙂
Wstęp na wieżę zegarową jest płatny około 20 DK natomiast samą katedrę można zwiedzić bez uiszczania opłaty.
Muzeum Wikingów to niewątpliwie największą atrakcja dla dzieciaków chyba, że jeszcze jakiś inny chłopczyk  tak jak Dżonas fascynuje się grobowcami królów i władców, którzy spoczywają w kryptach kościołów:-P  Muzeum poza letnimi miesiącami jest stosunkowo ubogie, kilka ekspozycji umieszczonych na dwóch piętrach i dość duża, ciekawie przygotowana sala zabaw dla dzieci oczywiście tematyczna. Pełna drewnianej „broni”, strojów i zabawek z epoki 😛 Latem w Centrum Wikingów i parku do niego przynależącym można spotkać przechadzających się Wikingów, wziąć udział w warsztatach czy spróbować życia w wiosce: doić krowy, farbować wełnę albo zbierać zioła. Na zakończenie naszej wizyty zmęczeni walką na topory, zdobywaniem ręki księżniczki i chodzeniem na szczudłach wypiliśmy małe co nieco i wypisaliśmy kartki do przyjaciół. 😀
Z pozoru nudne duńskie miasteczko, bez wielkich atrakcji i tłumu turystów z codziennością toczącą się jakby w zwolnionym tempie, a jednak okazuje się, że dzień to za mało aby zajrzeć w każdy ciekawy kąt 😉

POLECANE:
Muzeum Wikingów
RibeRibe
na obiad warto wybrać się do restauracji SAE LHUNDEN w samym porcie
w okolicy:
Zootopia więcej z naszej wyprawy do Parku Lwów znajdziecie TU
Legoland Billund
Kolding
RIBE, Dania
RIBE, Dania1RIBE, Dania2RIBE, Dania3RIBE, Dania4RIBE, Dania5RIBE, Dania6RIBE, Dania7RIBE, Dania8RIBE, Dania9RIBE, Dania10RIBE, Dania11RIBE, Dania12RIBE, Dania13RIBE, Dania14RIBE, Dania15

RIBE, Dania16

Muzeum Wikingów RIBE

RIBE, Dania17RIBE, Dania18RIBE, Dania19

RIBE, Dania20

Sala zabaw dla dzieci w Muzeum Wikingów

RIBE, Dania21RIBE, Dania22RIBE, Dania23

RIBE, Dania24

Kartki do przyjaciół

6 komentarzy do “RIBE, Dania

1. Mega niespodzianka… Hura kontynuacja j&z w zmienionej formie.. Dzięki starej str wiedziałam wiecej o gadżetach, ciuchach, szafa psychologa bezcenna.. Mój Jasiek na tym skorzystał.. A i ja z czystą przyjemnością czytelniczą zasiadywałam do czytania lekkich, przyjemnych postów.. Dziś odkryłam Nową odsłonę.. To prawie tak dobre jak nagły spontan wypadowy czy wygranie konkursu 🙂

Polubienie

2. Uwielbiam takie urokliwe, małe miasteczka. Cisza spokój, można delektować się chwilą, czasami jednak prawdziwy minus to późno otwierające się kawiarenki …

3. Bardzo urokliwe miasteczko. A Osadę Wikingów będę miała szansę poznać już w najbliższy weekend w Warszawie..:)

4. Jutlandia jest wyjątkowo przepięknym miejscem na wakacje z dzieckiem. Pamiętam, zabrała mnie tam kiedyś mama, byłam zachwycona. Zupełnie niewyobrażalnie fajne są atrakcje dla dzieci – muzea, parki, wszystko. Czas na rewanż na własnych dzieciach. Dzięki za przypomnienie 🙂

Polubienie

5. O, targ staroci! Kiedy takie napotykamy, ja muszę przez nie przebiec, bo inaczej przepadłabym całkowicie i mój portfel zrobiłby się całkowicie pusty. I Muzeum Wikingów! Chciałabym tam pójść 🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )