KRAKÓW dla psiaka i dzieciaka

KRAKÓW odwiedziliśmy tym razem zawodowo to znaczy tata pracował, a my zwiedzaliśmy i godzinami snuliśmy się po uliczkach, muzeach, wystawach, kawiarniach, skwerkach, a że pogoda nam dopisała nie mieliśmy kłopotów z zagospodarowaniem sobie czasu wolnego. Jedynym naszym ograniczeniem była psinka bo nie wszędzie wita się psa rasy mieszaniec z otwartymi ramionami 😉 Co innego York, którego zawsze można schować za pazuchę i udawać, że to wiewiórka czy przerośnięta świnka morska, a ewentualną plamę po siku zwalić na rozlany przez dzieciaka sok jabłkowy.
W okresie „ogródków” właściwie nie ma problemu ze znalezieniem miejsca na obiad, kawę czy na zjedzenie wyjątkowego deseru, inaczej sprawa się ma poza ww sezonem… np. jesienią. Niewiele jest miejsc gdzie psy mają prawo pobytu wraz ze swoim właścicielem, dla nas wyjątkowe okazało się Moment Cafe and Resto  na krakowskim Kazimierzu. Odpowiednie na śniadanie, obiad i kolację, z menu dla dzieciaków i michą wody dla psiaków!

Podczas naszego czterodniowego pobytu codziennie rano po śniadaniu w przemiłej Columbus Coffee -kawiarni tuż przy naszym hotelu, wędrowaliśmy z Chłopczykiem na Kazimierz. Po drodze goniliśmy gołębie, pstrykaliśmy fotki, zwiedzaliśmy zakamarki żydowskiej dzielnicy, aż do poczucia pierwszego głodu. Drugie śniadanie, nie spiesząc się jedliśmy w Moment na Esteryy 22, a potem plan dnia był zróżnicowany: Smok Wawelski, muzeum Galicja, Stary Rynek, Sukiennice, Barbakan, Planty, Bulwar Nadwiślański, pies Dżok, kładka ojca Bernadka albo Wawel. Ten ostatni nie gości czworonogów 😦 i warto odwiedzić go np. w poniedziałek gdy turystów jest znacznie mniej, a przewodnicy/kustosze chętnie sami z siebie opowiedzą maluchowi ciekawe historie.
W naszej  wyprawie na Wawel nie  ucierpiało ego Tośki została z własnej zmęczonej woli w hotelu (Blue Bells Apartments , który jest bardzo przyjazny psom)

Ilekroć odwiedzam Kraków zawsze wstępuję na klimatyczny Kazimierz, uwielbiam jego wyjątkową atmosferę, malownicze szyldy, kamiennice, żydowskie restauracje, synagogi Stara, Tempel, Remuh czy Poppera i wyjątkowe sklepiki oferujące wszystko czego dusza zapragnie. A i wszędobylskie gołębie, na które zwróciłam uwagę dopiero teraz, bo po raz pierwszy spędzałam niezliczone chwile na gonieniu i karmieniu ich na zmianę. Chłopczyk i psinka byli nieustępliwi, działali w zespole, biegali z krzykiem i jazgotem po placach, goniąc i płosząc natrętne ptaki. Bawili się przy tym doskonale! Na szczęście wodę z fontanny piła tylko Tośka 😉

Wybierając się do Krakowa jak zwykle planowałam wszystko ze szczegółami, szukając hotelu i miejsc przyjaznych psiakom trafiłam na bloga Agaty „Z psem po Krakowie”. Poleciła mi zapytać na ich facebookowej grupie: co i gdzie z psem? Dostałam mnóstwo podpowiedzi i adresów miejsc przyjaznych czworonogom. Z wielu skorzystaliśmy, ale część okazała się wspaniała dla psiarzy, ale nieprzyjazna dzieciakom 😉 czyt. raczej dla bezdzietnych czy singli 😛
Każde większe miasto ma swoją grupę psiarzy, którzy chętnie podzielą się opiniami na temat psiolubnych restauracji, barów, muzeów czy kin. Poznań ma swojego „Psa w Poznaniu”, a Wy znacie jakieś miejsca „dogfriendly” w Waszej okolicy?

Jedno jest pewne! Kraków jest najbardziej przyjaznym w Polsce miastem dla psiaka i dzieciaka!

POLECANE:

Wawel

103510051103510053103510054103510056103510055

9 komentarzy do “KRAKÓW dla psiaka i dzieciaka

1. Najczęściej tak to jest, że jak człowieka coś nie dotyczy to kompletnie nie zwraca na to uwagi. Nie mam czworonoga, lecz z Nadią całkiem sporo podróżujemy i do momentu, gdy pojawiła się w naszym życiu zaczęliśmy zwracać uwagę na knajpy z kącikiem dla dzieci – choćby krzesełko, mały stolik i coś do rysowania a już daje wiele i teraz dziwimy się, że jak to właściciel nie pomyślał o tym, aby zapewnić takie „małe coś” w swojej knajpie 🙂

Polubienie

2. No tak – jak się ma i psiaka i dzieciaki to jest jeszcze ciężej ze znalezieniem fajnego miejsce, niż jak się ma tylko dziecko albo tylko czworonoga 😀 Cieszę się, że udało Wam się znaleźć miłe knajpki przyjazne dla każdego. Nie mam ani dzieci ani zwierzaka, także nie mam pojęcia czy we Wrocławiu albo Katowicach jest dużo takich miejsc. Za to również uwielbiam krakowski Kazimierz!

3. Nasza Tośka jest przyzwyczajona do wielkiego miasta bo mieszka w centrum Poznania, ale też miała momenty, że chętnie zostawała w hotelu, na podusi Chłopczyka odsypiając kilometry przebyte na czterech łapkach 😀

4. O tak Kraków to teraz nasze ulubione polskie miasto 😀 tylko dojazd jest dość czasochłonny. Czekamy na połączenia lotnicze Poznań-Kraków by w niecałą godzinkę znaleźć się na krakowskich Plantach 😛

Polubienie

5. Uwielbiam Kraków, zawsze chętnie do niego wracam. Przypomniałam sobie, że nawet raz, wracając z gór, byłam tam z moim psiakiem (niestety już świętej pamięci). Moja Ważka nie przepadała za miastami, za tłumem ludzi i harmiderem, więc musieliśmy ją szybko stamtąd zabrać, bo była niezadowolona i zestresowana. Ale generalnie uważam, że Karków idealnie nadaje się do zwiedzania na dwie i cztery łapy 🙂

6. Bardzo się cieszę, że Kraków przypadł Wam i Waszemu psiakowi do gustu 🙂 Duma mnie rozpiera jak czytam same pozytywy o mieście, w którym mieszkam i żyję od lat! pozdrawiam i zapraszam częściej!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )