KOPALNIA SOLI, Wieliczka

Chyba każde dziecko z południa Polski było albo będzie na obowiązkowej szkolnej wycieczce w Wieliczce. Mnie niestety zwiedzanie kopalni ominęło bo ja z dalekiej północy jestem…
Aż w końcu, dość spontanicznie, nadarzyła się okazja więc nadrobiliśmy zaległości, Dżonas był zachwycony!
Zwiedzanie rozpoczęliśmy od zabrania psa. Koleżanka powiedziała nam,że zwiedzanie Wieliczki to zaledwie godzina ( tu pozdrawiamy ciocię Agatę 😉 ) wiec postanowiliśmy że jedno z nas wejdzie z Dżonasem, drugie poczeka w pobliskim parku, a potem się zamienimy.
Na szczęście nie padało i było ciepło bo w Wieliczce żaden lokal kawiaryjno/retauracujny nie gości psów, a zwiedzanie w najkrótszym ze scenariuszy to trzy godziny plus czas oczekiwania na wejście 😀
Nie ma możliwości zwiedzania kopalni bez przewodnika. W sezonie co kilka minut wchodzi kolejna grupa, około 30 osobowa, niestety poza sezonem czeka się nawet godzinę aż zbierze się odpowiednia ilość osób.
W pierwszym wejściu nie czekaliśmy, dostaliśmy bilecik i”radyjko” i jako ostatni wbiegliśmy za drzwi wejściowe. Trafiła nam się wspaniała pani przewodniczka, której imienia niestety nie pamiętam, widząc małego chłopczyka opowiadała dodatkowe historie z programu dla maluchów. Chłopczyk z zapartym tchem jej słuchał, wszystko chciał zobaczyć, wszystko chciał wiedzieć, lizał ściany i rzeźby, kazał założyć sobie radyjko ze słuchawką żeby wszystko dobrze słyszeć.
W weekendy są specjalnie wycieczki po kopalni dla dzieci, cała trasa „W krainie Solilandii” przygotowana jest w bardzo interesujący sposób zarówno dla dzieciaków jak i dla dorosłych, są poszukiwania skarbów, rozwiązywanie zagadek, spotkania z soliludkami. My przeszliśmy standardowa trasę turystyczną choć tata miał ochotę na trasę górniczą 😉
Po trzygodzinnej wędrówce krętymi, tajemniczymi korytarzami wyszliśmy na powierzchnię, a Dżonas nie mógł mi wybaczyć opuszczenia muzeum kopalnianego i ponownie zjechał z tatą pod ziemie żeby jeszcze raz zwiedzić komnaty i groty, a przede wszystkim zobaczyć muzeum (dodatkowe 2,5 km marszu i 1,5h). Tym razem trafił im się bardzo niemrawy przewodnik, mocno upolityczniony. Chłopczyk wprawiał w osłupienie współzwiedzających historiami kopalnianymi, które kilka godzin wcześniej słyszał już od innej pani przewodniczki, z szeroko otwartymi oczami biegał po muzeum i ani myślał odpocząć… Po 7,5 h spędzonych w kopalni wybiegł z wypiekami na twarzy : „Mamusio! Musimy iść tam jeszcze raz, musisz zobaczyć to muzeum!”
Na końcu trasy turystycznej jest restauracja z placem zabaw dla dzieciaków, trudno ominąć to miejsce… warto spędzić pod ziemią cały dzień w tym unikatowym mikroklimacie 😀 Bez względu na porę roku panuje tam ta sama temperatura około 16 stopni. Latem warto zabrać ze sobą coś cieplejszego do ubrania.
W sklepie z pamiątkami i kawiarence jest nawet zasięg i wi-fi 😉

Crazy J w kopalni

Polecane:
Kopalnia soli Wieliczka
Uzdrowisko-Subterranoterapa

10451006104510061104510062104510063104510064104510065104510067104510066104510068

10 komentarzy do “KOPALNIA SOLI, Wieliczka

1. Ha! Czasami okazuje się, że podróż na drugą stronę ojczystego kraju jest bardziej czasochłonną wyprawą niż wypad do Londynu 😉
    My wrócimy do Wieliczki jak Chłopczyk skończy 10 lat żeby przejść trasę górniczą 😀

Polubienie

2. Rzeczywiście jest! Można spędzić noc pod ziemią 😀 i nie jest kosmicznie drogo, nocują tam nawet wycieczki szkolne np. w komorze Słowackiego 😛 Noc już od 60 zł (max 200zł) Jedyny minus to klimat jak w schronisku młodzieżowym 🙂

3. Byłam w Wieliczce jako dziecko i najbardziej zapadli mi w pamięć inni ludzie, którzy lizali słone ściany 😀 chciałabym tam pojechać kiedyś znowu 🙂 I widzisz – jestem z południowego-zachodu kraju i z kolei praktycznie w ogóle nie znam Północy 🙂

4. Ja pochodzę z Kielc, ale na szkolnej wycieczce w Wieliczce nie byłam. Wybrałam się tam kiedyś z rodzicami i przyznam się szczerze, że pobyt w Kopalni bardzo miło wspominam. No i tradycyjne lizanie ścian, dla sprawdzenia, że rzeczywiście są słone 😉

Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )